Binnenkort verstrijkt de geldigheidsduur van de eerste advocatenkaarten

In september 2020 komt een einde aan de geldigheidsduur van de eerste elektronische advocatenkaart.

De tweede versie van de advocatenkaart is klaar voor een mobiele toekomst, zal standaard een handtekeningcertificaat bevatten en wordt online aangevraagd én geactiveerd. Een bezoekje brengen aan het baliesecretariaat om uw kaart te activeren is dus niet langer vereist. Niet alleen efficiënter werken maar ook zeer welgekomen in deze barre coronatijden.

De geldigheidsduur zal vijf jaar bedragen en wordt dus met twee jaar verlengd. Ook wordt de pincode eenvoudiger, deze zal vier cijfers tellen in plaats van zes.

Daarnaast zal de advocatenkaart er ook een beetje anders uitzien. Vindt u de verschillen?

Tweede versie advocatenkaart

Belangrijk om te weten:

  • De productie van de 'eerste generatie' advocatenkaarten wordt stopgezet op 30 juni.
  • De nieuwe kaarten kunnen vanaf 1 juli online worden aangevraagd. De productie hiervan wordt opgestart in augustus.
  • Tussen 30 juni en 1 september worden geen kaarten opgestuurd en kan u aldus geen nieuwe advocatenkaart verkrijgen (bijvoorbeeld na diefstal of verlies).

U wordt binnenkort uitvoerig geïnformeerd over een eventuele vernieuwing van uw advocatenkaart.

Heeft u reeds een vraag? Contacteer ons gerust via info@baliewestvlaanderen.be.