Vraag tijdig uw nieuwe advocatenkaart aan

In september komt een einde aan de geldigheidsduur van heel wat elektronische advocatenkaarten. De exacte vervaldag, waar u ruim op voorhand aan wordt herinnerd per mail, vindt u terug op de voorzijde van uw advocatenkaart.

Wat verandert er?

De tweede versie van de advocatenkaart is klaar voor een mobiele toekomst, zal standaard een handtekeningcertificaat bevatten en wordt online aangevraagd én geactiveerd. Een bezoekje brengen aan het baliesecretariaat om uw kaart te activeren is bijgevolg niet langer vereist.

De geldigheidsduur zal vijf jaar bedragen en wordt dus met twee jaar verlengd. Ook wordt de pincode eenvoudiger, deze zal vier cijfers tellen in plaats van zes.

Hoe vraag ik een nieuwe kaart aan?

Een nieuwe kaart vraagt u aan via https://dpa2.zetescards.be/nl. U klikt op 'een advocatenkaart aanvragen' en volgt vervolgens het stappenplan. Onder de documenten vindt u de handleiding.

De facturatie volgt automatisch. Let op: nadat de aanvraag werd bevestigd, is het niet meer mogelijk om de facturatiegegevens te wijzigen.
Uw facturatiegegevens verifiëren kan te allen tijde via het privaat luik. U moet daarvoor wel verplicht inloggen met uw eID.

Hoe activeer ik mijn kaart?

Uw nieuwe kaart wordt aangetekend verzonden naar het adres dat u bij de aanvraag opgaf. Voorafgaand aan de verzending ontvangt u een notificatiemail.

De pin- en pukcode worden per sms verstuurd, samen met gedetailleerde instructies om de activatie tot een goed einde te brengen.