Digitale budgetmeters | Info voor bewindvoerders en schuldbemiddelaars

De LAC informeert de bewindvoerders en schuldbemiddelaars graag over het gebruik van de prepayment digitale meter (elektriciteit en/of gas), de vroegere budgetmeter.

 

Wat is de Lokale AdviesCommissie (LAC)?

In deze commissie zit netbeheerder en sociaal leverancier Fluvius samen met de dienst Welzijn van de stad of gemeente. Er is overleg over wat er moet gebeuren als een klant geen digitale meter en/of openstaande schulden heeft.

 

Wat als de beschermde persoon klant wordt bij de sociale energieleverancier Fluvius?

De persoont heeft nog geen digitale meter

Een digitale meter is verplicht. Aanvragen kan via het gratis nummer 0800 16 106. Gebeurt dit niet? Dan komt de cliënt voor op de LAC-zitting. Er zijn verschillende beslissingen mogelijk, waaronder de schorsing van energietoevoer.
 

De persoon heeft al een digitale meter maar nog niet voorzien van prepayment 

Deze meter wordt in prepayment gezet. De eventuele openstaande schuld is gekoppeld aan de meter. De schuld wordt automatisch via dagelijkse inhoudingen afgelost. Voor gas wordt de meter alleen in prepayment gezet als er openstaande schulden zijn en geldt hetzelfde principe.
 

De persoon heeft al een digitale meter met prepayment

De meter moet worden opgeladen. Als bewindvoerder of schuldbemiddelaar doet u dit eenvoudig zelf.

Dit kan op 2 manieren:

  1. U stort maandelijks op de rekening van Fluvius (BE88 0910 1284 4041) met als mededeling ‘SBM + EAN-code’ (de laatste 13 cijfers). Bijvoorbeeld: SBM8820061234567
     
  2. Opladen en raadplegen kan ook via mijn.fluvius.be. Uw cliënt logt zich de eerste keer zelf in met eID of ItsMe. Daarna stelt die een gebruikersnaam en wachtwoord in en geeft deze aan u door.

 

Heeft u vragen? Neem contact op met Kinita Olivier (057 451 741) of Laura Vanbesien (057 451 744). Mailen kan naar lac@ieper.be

Reactie toevoegen

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.