ING introduceert 'Check je gesprek' in de strijd tegen bankfraude

In de strijd tegen bankhelpdeskfraude lanceert ING 'Check je gesprek'. Met deze innovatieve functie in de ING Banking-app kunnen klanten in een handomdraai verifiëren of een vermeende beller wel écht een ING-medewerker is. Zo zet ING een belangrijke stap in de strijd tegen bankhelpdeskfraude, waarbij oplichters zich voordoen als bankmedewerkers om slachtoffers te misleiden.
 

Zo werkt ‘Check je gesprek’

1. Ontvang je een oproep van iemand die zegt van ING te zijn en beweert dat er iets mis is met je rekening? Open dan je ING Banking-app voor een check. 

2. Onderaan het startscherm zie je de knop ‘Belt ING? Check je gesprek’. Tik daarop.

3. Vul het nummer in waarop je wordt gebeld.

4. Er wordt meteen geverifieerd of ING je werkelijk belt:

  • Wel degelijk een ING-medewerker aan de lijn? Dan staat op het scherm wie het is en welke afdeling ze vertegenwoordigen. 
  • Is het een oplichter? Dan krijg je te zien dat je niet met ING spreekt. Beëindig meteen het gesprek.

5. Bel het ING Anti-Fraude Team via de knop in de ING Banking-app of via +32 2 464 60 60
Belangrijk: deelde je geen vertrouwelijke info, zoals je kaart- of rekeninggegevens? Dan hoef je niet te bellen. 

Reactie toevoegen

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.